onsdag 30. mai 2012

Bilder fra Island del 2.

Noen flere bilder kommer her, de 4 første er fra bilturen ut til havna.
Og resten er fra havna og turen ut til Heimaey( som er den største øya og der det bor folk).



Her ser dere Hekla, den berømte vulkanen...

 Eyjafjallagjøkull ser vi her, det var den som hadde utbrudd i våren 2010.



 Jeg syntes det er fantastisk å se naturen her opp, den er jo så annerledes enn hos oss.
Her står vi oppe i båten, klare til å reise over. 
Vi var så heldige at vi fikk stå på broa når vi kjørte over, nydelig utsikt herfra (men skitne vinduer her også)

Motlys selfølgelig.

Bjarnarey

Ellidaey heter denne øya, disse 2 øyene kjørte vi forbi.

Og her er innseilinga. Kjempeflott var det. og dumt at det var motlys...







Endelig fremme...lang tur var det.
Men den var flott da, og vi fikk stoppet og sett litt på veien ut.
Vi hadde så god tid før ferja gikk, og heldigvis brukte den bare en halv time ut.
Fortsettelse følger...

Ingvill

PS. Det blir ikke noe fotoutfordring, jeg legger ned for det var litt dårlig oppslutning. 
Og jeg vet ikke hvor jeg skal reklamere. 
Men veldig bra at dere som ble med, ble med alle de gangene. 
Kanskje jeg prøver igjen til høsten...











3 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder fra Islandsturen deres! Vulkaner og varme kilder er ikke å finne alle steder!
    Skjønner art dere har hatt en fin tur og det er bra!

    Synd det ble så dårlig oppslutning på "Midt i uka", jeg likte det og så etter det i dag!
    Skjønner deg jo, at du bare lar være når det er slik! Jeg har deg på blogglista, så jeg kommer innom. -Margit-

    SvarSlett
  2. Oypy, er du på Island...så heldig du er ...der er det jo bare å knipse i vei for det er såå flott .09 Håper du har en flotte tur, og koser det riktelig :0) Flotte bilder du viser oss :0)

    SvarSlett
  3. Så utrolig flotte bilder, sikkert en herlig tur. Sånn tur hadde jeg likt. Ha en fin torsdag.

    SvarSlett